4. Rust reinheid, regelmaat, m’n reet!

19 januari 2020

Hoi Homies,

De naam van deze blog wint aan relevantie: In het zoute water gedoopt tot snorkel chef, begeleid ik wekelijks een paar uurtjes toeristen, en zwem ik zo, tussen mijn compositiewerkzaamheden door, nog wat extra geld bijeen.
Behulpzaam als ik ben, bied ik daarbij de toeristen geregeld aan om in hun duikbrillen te spugen om het beslaan ervan tegen te gaan, en eenmaal te water, brul ik naar hen alle vissenamen die ik inmiddels uit mijn hoofd heb geleerd.
Het komt voor dat toeristen zich vlak voor deze trip pas realiseren dat ze nauwelijks kunnen zwemmen. Mijn uitdaging bestaat in dat geval uit om deze licht paniekerige lieden na enkele meters vrij zwemmen, met een reddingsboei in veiligheid te brengen, en ervoor te zorgen dat ze al het zoute water hebben opgehoest. De meer bekwame deelnemers voorzie ik van handige snorkel tips: ‘Geen water inademen!’, ‘Niet rennen met flippers aan je voeten!’, ‘Niet in de vissen knijpen!!’

Mede door dit werk begint er na twee maanden Sint Maarten al aardig ritme in ons leven hier te ontstaan.
s’Ochtends breng ik vaak Anouk naar haar werk, waardoor ik de rest van de dag de auto tot mijn beschikking heb.
Daarmee heb ik de vrijheid om de heuvel die wij bewonen, met bijbehorend thuiskantoor, te kunnen verlaten. Zo kan ik boodschappen doen, of in mijn middagpauze de grens over steken om een kopje Franse Gazeuse te halen.
Dit bleef gelukkig een mogelijkheid: In onze buurt is het rustig gebleven, en hebben we hier niets te maken gehad met ongeregeldheden die de afgelopen weken ook het Nederlandse nieuws haalden.
Wel een hele geruststelling voor een Hagenees met heimwee: Lekker rellen, en de nostaligische geur van smeulende autobanden, maken dat je je met de ogen dicht welhaast in Duindorp moet wanen…

Het is leven hier is dynamisch met rellen ontwijken, snorkelen, componeren en ‘Werners wegbreng service’, waarmee er nog maar beperkt tijd overblijft voor mijn resterende dagtaak: sollicitatiebrieven schrijven. Noodzakelijk blijkt om herhaaldelijk te mailen en bellen, om te controleren of de verzonden brieven: 1. aankomen, en 2. gelezen worden.
Na al deze inspanningen belooft aankomende week een hectische te worden. De langverwachte uitnodigingen voor vervolggesprekken zijn nu binnen. Nooit te beroerd voor een praatje, zie ik erg uit naar wat de komende week aan mogelijkheden voort gaat brengen.

Kortom: Rust reinheid, regelmaat, m’n reet! En dat is maar goed ook.

Warme groet,

Jurre

Willen jullie op de hoogte blijven van onze avonturen dan kun je je aanmelden onderaan deze pagina! Meer foto’s en filmpjes zijn te vinden onder de desbetreffende kopjes.

1. Steef en Manon:
    19 januari 2020
    Zet ‘m op van de week!!! Wij duimen voor je :)
  2. Paulien:
    20 januari 2020
    Leuk weer over jullie te lezen. Succes deze week!!
  3. Eefje:
    20 januari 2020
    Jurre, ik moet alweer erg lachen op de vroege morgen... begin anders alvast aan een boek mocht het niets worden deze week. Liefs
  4. Ank:
    20 januari 2020
    Hé snorkelchef, niet te hard brullen anders zwemmen ze weg 👌. Hoe doe je dat trouwens onder water? Tandpasta in de bril smeren tegen beslaan werkt ook goed. Wel wegspoelen voor het betere resultaat 😄. Plezier daar,
    Je ouwe tante Ank 🤿🐙
  5. An:
    20 januari 2020
    En dat terwijl het hier Blue Monday is, in mijn dry January. Dan ga jij bakken met blauwe luchten en bounty stranden over ons uitkieperen. Kan je wel.
  6. Annemarie / benny:
    20 januari 2020
    je hebt het maar druk met alles haha
    leuk om je verhalen te lezen
    succes met je gesprekken 😀
  7. Els en Ger:
    21 januari 2020
    Ontzettend leuk om het te lezen
    Veel succes van de week
    Wordt vast vervolgd
  8. Oma mickey:
    26 januari 2020
    Alles zal rech kom zei bredero
    Dus bij jullie ook wel
    Gr. Oma Mickey
  9. Marianne:
    26 januari 2020
    Zo leuk om te lezen,succes,lief zijn voor elkaar,dikke kus
  10. Ashley:
    10 februari 2020
    Leuk om te lezen! Mss kan je influencer worden? Aan leuke teksten en foto’s ontbreekt het niet.. ga jullie goed! X