2. Conquest of Paradise

26 november 2019 - Sint Maarten, Nederlandse Antillen

Hoi Homies,

Wij hebben intussen het stadslicht van Den Haag inmiddels verruild voor de Caribische sterrenlucht. Een kleine update van onze eerste week:
Na een spectaculaire landing op een eiland ter grootte van Vlieland zijn we de luchthaven uitgestapt. Buiten stond een auto klaar waarmee we ons door bevriende Nederlanders hebben laten vervoeren. Zij hadden een Caribisch welkomst biertje koud staan en kookten voor ons een avondmaaltijd. Ondertussen spraken we over Sint Maarten, werden we verder ingewijd in het eilandleven en voorbereid op het inburgeringsproces dat ons wacht.
Dakloos als wij zijn op dat moment, gaat de eerste prioriteit uit naar het zoeken van een dak. Nader beschouwd lijkt een stel muren met ramen daarin ook wenselijk, waarop wij dan ook besloten hebben om een huis te zoeken. Ook 'dakloosheid' blijkt gradaties te hebben, want voor onbepaalde tijd zijn we welkom bij Maartje, die ons hartelijk ontvangt, ons de weg naar haar bed en koelkast wijst, en een sleutel van haar voordeur overhandigt.

Zo goed uitgerust als kan na zo'n overtocht, huren we de volgende dag een auto, en jakkeren het halve eiland over. Het valt direct op hoe weinig tijd daar voor nodig is maar zo leren we al snel belangrijke plaatsen en de relatieve afstanden kennen, en vinden we uit waarom sommige woonlocaties ons worden aan of afgeraden.
Al gauw hebben we een aantal bezichtigingen gepland en hoewel de woningmarkt hier Amsterdamse vormen aanneemt, krijg je er in sommige gevallen wel een zwembad bij.

Deze huizenjacht wisselen we af met zo nu en dan een duik in de zee, s'avonds gezelligheid en etentjes met de lieve mensen die ons hier opvangen en enthousiast houden in alle hectiek.
Na amper een week te hebben gezocht typ ik dit vanaf ons eigen balkon, dat uitkijkt op de zee en omringd is door natuur.
Nu de 30 wespennesten, die in de menselijke afwezigheid dit huisje hebben bewaakt een ander heenkomen hebben gevonden, lijkt het hier ook na nacht 2 uiterst leefbaar!
Ik werd vanmorgen wakker en liet deze nieuwe omgeving nog eens goed binnenkomen. Ik zag ons nieuwe huisje, kort daarna een aap, een kolibrie, en een dappere Anouk die nog steeds tevreden lijkt te zijn dat ze dit avontuur met mij is aangegaan. Huisje boompje beestje. Zo kan het dus ook... Conquest of Paradise

Warme groet,

Jurre

Willen jullie op de hoogte blijven van onze avonturen dan kun je je aanmelden onderaan deze pagina! Meer foto’s en filmpjes zijn te vinden onder de desbetreffende kopjes

1. Eefje:
    26 november 2019
    Dapper zijn jullie zeker! Wij vooral trots❤️❤️. Geniet nog even voor het werkende leven weer begint. Liefs
  2. Karlijn:
    26 november 2019
    Heel leuk om te lezen en te kunnen zien waar jullie wonen :)! Geniet en succes. Liefs
  3. Paulien:
    26 november 2019
    Goed om te horen dat het jullie goed gaat.... Heerlijk dat Caraibische zeetje op de achtergrond........
  4. Frits Werner:
    26 november 2019
    Wat een plezierig goed geschreven aankomst verslag. Ik kijk nu al uit naar jullie volgende belevenissen. Misschien kan je je redactionele vaardigheid ook nog inzetten bij het vinden van werk. Tot skyps, liefs vadert
  5. Marianne:
    26 november 2019
    Inderdaad, het is of wij erbij zijn,genieten lieverds
  6. Annemarie / benny:
    26 november 2019
    ziet er niet verkeerd uit ,heerlijk en zo goed beschreven geniet ervan
  7. Els en Ger:
    26 november 2019
    Zo ziet er goed uit wat een uitzicht leuk omdat te zien waar jullie nu zijn geniet ervan
  8. Vincent:
    26 november 2019
    Hi Anouk & Jurre, fijn dat jullie zo hartelijk zijn ontvangen en al een eigen huisje hebben geregeld. Ben je al snorkel leraar Jurre? Enjoy!
  9. Marijke Feijtel:
    26 november 2019
    En apart en leuk te lezen dat dir vrije Jurre ook kan genieten van ‘ huisje boompje beestje’ ... alles heeft zo zijn charme he?!
  10. Anne vW:
    27 november 2019
    Super fijn dat jullie een eigen plek hebben gevonden. Nu snel van die plek een echt thuis maken :)
    Geniet van alle nieuwe indrukken daar!
  11. Ashley:
    29 november 2019
    Leuk geschreven weer! Prachtig appartement hebben jullie gescoord!